کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگوی اختصاصی فناوران با امان منظور ، مدیر کانال فروش کسپرسکی در خاورمیانه

ارزش افزوده بیشتر و خدمات بهتر برای مشتریان

روزنامه فناوران , 9 بهمن 1390 ساعت 8:00

گفتگوی اختصاصی فناوران با امان منظور ، مدیر کانال فروش کسپرسکی در خاورمیانه


از زمانی که شرکت کسپرسکی تصمیم گرفت دفتری را در دبی راه اندازی کند تا از آن طریق نظارت مستقیمی بر فعالیت در خاورمیانه داشته باشد، امان منظور به عنوان یکی از مهره های اصلی فعالیت و مدیرفروش، حضوری مستمر در دفتر کسپرسکی خاورمیانه داشته است. حضور در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۱ تهران، فرصتی بود که با وی در خصوص آینده فعالیت های این برند روسی در بازار ایران و نحوه فعالیت های کانال پرحجم نمایندگی های فروش صحبت کنیم.

اجازه دهید با این سئوال شروع کنم که علت بازدید شما از نمایشگاه الکامپ چیست؟
می دانید که ایران بازاری بسیار با اهمیت و بزرگ در منطقه خاورمیانه برای کسپرسکی است. این بازار به عنوان یکی از بازارهای کلیدی برای ما مطرح است و همواره به دنبال آن بوده‌ایم که حضور اعضای کانال فروش کسپرسکی در این نمایشگاه خود موید این مطلب است. مشارکت عده زیادی از نمایندگان کسپرسکی در این نمایشگاه و استقبال خوب بازدیدکنندگان، بدون شک پیام های بسیاری را برای ما دارد.
در سراسر کشور شرکت های متعددی مشغول عرضه و فروش محصولات کسپرسکی هستند. اغلب هم مدعی هستند که فروشندگان رسمی کسپرسکی بوده و برخی بر انحصاری بودن خود تاکید دارند! واقعا موضوع این همه نمایندگی چیست؟
خوشبختانه شرکت‌های زیادی به عنوان شریک تجاری کسپرسکی انتخاب شده‌اند که به ارائه راه حل‌های امنیتی برای مشتریان ایرانی می‌پردازند. ما شرکایی اصلی داریم که تحت عنوان به Value Added Distributer (توزیع کنندگان ارزش افزوده) از آن ها یاد می کنیم مانند تجرات امن یا پاد که نکته کلیدی در خصوص این نوع توزیع کنندگان این است که آن ها می توانند در زیرمجموعه خود شرکت های دیگری را به عنوان نماینده (reseller) داشته باشند. که این نمایندگان هم اعضای کانال فروش محسوب می شوند. همچنین ما نمایندگانی تحت عنوان Enterprise Partner داریم که مسئول فروش به مشتریان بزرگ هستند و همچنین رده Premium business reseller و الی آخر. می بینید که کانال فروش کسپرسکی در چند سطح فعالیت می کند که هرکدام مسئول پاسخگویی به گروه هایی از مشتریان هستند. وب سایت های کسپرسکی جهانی و کسپرسکی خاورمیانه نیز تمامی این اسامی را درج کرده اند که با مراجعه به آن ها می توان به صحت ادعای فروشندگان پی برد.

متشکرم اما من می‌خواهم دقیقا این نکته را متوجه شوم که بالاخره کدام شرکت می تواند ادعا کند که تنها توزیع کننده رسمی محصولات کسپرسکی در ایران است؟
همانطور که گفتم چهار شرکت کامگارد یا تجارت امن، کامپیوتر لینکس، پاد و تریلیوم به عنوان توزیع کنندگان ارزش افزوده یا Value Added کسپرسکی معرفی‌شده‌اند و اجازه فروش عمده از طریق ایجاد کانال نمایندگی در ایران را دارند.

ظاهرا کسپرسکی استراتژی توسعه پرسرعتی را در خصوص کانال فروش در ایران در پیش گرفته است دلیل اصلی اتخاذ این استراتژی چیست؟
فراهم کردن ارزش افزوده بیشتر و خدمات بهتر برای مشتریان همواره از دغدغه‌های اصلی ما بوده است. ما به عنوان شرکت کسپرسکی وظیفه داریم که از مشتریان خودمان در مقابل تهدیدهایی که از جانب انواع بدافزارها متوجه آن‌ها می‌شود حمایت کنیم و همانطور که ما اعضای کانال فروش خودمان را توسعه می‌دهیم این بدافزارها نیز در حال توسعه هستند که هر روز این شرایط پیچیده تر می‌شود.
لذا برای اینکه اطمینان حاصل شود که مشتریان می‌توانند بهترین خدمات را دریافت کنند ما به توسعه همکاری با پارتنرهای خودمان ادامه خواهیم داد. با توجه به این نکته که زمانی ما یک شرکت را به عنوان توزیع کننده محصولات کسپرسکی به رسمیت می‌شناسیم که مطمئن شویم این شرکت از لحاظ فنی و اطلاعاتی و زیرساختی توانسته است که استانداردهای کسپرسکی را اخذ کند.

ظاهرا تازه‌ترین محصولی که به تازگی وارد بازار شده است Kaspersky End Point Security ۸ است. در این خصوص توضیح دهید.
بله، به نظر من زمانی که در مقوله امنیت، بحث امنیت سازمان‌ها و شرکت‌ها مطرح می‌شود می‌توان به خوبی از این محصول استفاده کرد. ما سرمایه گذاری زیادی روی این محصول انجام دادیم و من آن‌را به کلیه مشتریان سازمانی و شرکتی پیشنهاد می‌کنم چرا که خدمات یکپارچه‌ای در بخش‌های مختلف ارائه می‌کند. این محصول ویژگی های مهم و متعددی دارد که مدیران شبکه ها را بسیار یاری خواهند کرد.

به عنوان آخرین سوال در خصوص کانال فروش آنلاین کسپرسکی در ایران نیز مختصری بگویید.
شرکت سها (ایدکو) به عنوان توزیع کننده آنلاین محصولات کسپرسکی مشغول به فعالیت است. ما در استراتژی توسعه کانال فروش نگاه خاصی به کانال فروش آنلاین داریم چرا که زمانی که خریداران از این طریق اقدام به خرید می‌کنند می‌توانند خدمات ویژه‌ای را نسبت به خریدهای آفلاین دریافت کنند. این شاخه از فعالیت کسپرسکی در ایران تازه وارد است و امیدوارم که بتواند جایگاه مناسبی را در بازار کسب کند.


کد مطلب: 334

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/interview/334/ارزش-افزوده-بیشتر-خدمات-بهتر-مشتریان

افتانا
  https://www.aftana.ir